حیدر علیحیدر علی، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره
ام البنین ام البنین ، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره

وب سایت پسرم حیدر علی جون و دخترم ام البنین جگر بابا

خدای من ،منی که تو کنارش نباشی ،تومنی نمی ارزد.

کمک به رشد هوش و امنیت جنین

1392/7/13 12:24
230 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

کمک به رشد هوش و امنیت جنین

بارداری و تولد از همان ابتدای آفرینش وجود داشته است، بگونه ای که امری کاملاً عادی به نظر می رسد. اما به نظر من تولد هر انسان معجزه است. معجزه ای متفاوت از تمام معجزه های دیگر. تولد هر نوزاد نوید بخش لطف خداست.

جنینی که شما دربطن خود دارید و یا نوزادی که در آغوش گرفته اید انسانی منحصر به فرد و یکتاست. متفاوت از تمام انسانهایی که بوده اند و تمام انسانهایی که خواهند بود. نظیر فرزند شما وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

 هرقدر هم که فرزند شما از نظر ظاهر یا اخلاق شبیه شما یا یکی از اعضای خانواده تان باشد باز هم منحصر به فرد است.

در دوران جنینی کودک دلبند شما چیزهایی فرا می گیرد که بیشتر از هر دهه از عمر آینده اوست. زمانی که در رحم شماست صداها به گوشش می رسد و هیجانات را احساس می کند. خواب می بیند و حرکات و تماس ها را تجربه می کند.

پانزده هفته پس از حاملگی کودک شما می تواند بشنود. بمحض آنکه صدای شما بلند می شود آن را تشخیص می دهد و کلمه به کلمه حالات آن را تشخیص می دهد. کودک شما در 30 هفتگی دارای حافظه کوتاه مدت است.

پس اگر می خواهید کودک باهوشی داشته باشید کافیست با او صحبت کنید. با او صحبت کنید و به او بگویید که دوستش دارید برایش قصه بگویید، کتاب بخوانید، ترانه های کودکانه زمزمه کنید و مطمئن باشید که فرزندتان با دقت هرچه تمام تر گوش خواهد کرد. تا می توانید با او صحبت کنید از همه چیز برایش بگویید. اگر در حال کار کردن هستید برایش توضیح دهید که در حال انجام چه کاری هستید. او را از تلاوت قران محروم نکنید. برایش قران بخوانید.

با صحبت کردن با کودک به دنیا نیامده به او می گویید که او دوست داشتنی خواهد بود و یک شروع بسیار عالی است. چنین کودکی خوش بین خواهد بود و به طور غریزی فکر می کند که دنیای فوق العاده خوب و امنی در پیش دارد.

طبق شواهد تحقیقی، سوء تغذیه مادر در هنگام بارداری و کیفیت و کمیت تغذیه در ابتدای کودکی، تاثیرات بسیاری بر رشد هوشی کودک دارد. شاید یکی از دلایل این تاثیر این است که مغز ازنیمه ماه دوم شروع به رشد می کند و سلولهای عصبی از میلین پوشیده می شود. تحقیقات نشان داده که سوء تغذیه جنین باعث کاهش قابل ملاحظه سلولهای مغزی شده، از رشد طبیعی سلولهای ایجاد شده جلوگیری می کند.

همان قدر که به تغذیه ی خود اهمیت می دهید و سعی می کنید که با تغذیه ای صحیح و خوردن مواد مغذی به رشد جسمی کودک خود کمک کنید به وضعیت روحی و روانی خود نیز رسیدگی کنید. توجه کنید جنین شما متوجه حالات شماست. نگرانی، اضطراب و افسردگی بر روی جنین تاثیر خواهند گذاشت.

استرس، افسردگی و اضطراب باعث خواهند شد که شما کودکی ناآرام و مضطرب و افسرده داشته باشید اگر احساس افسردگی می کنید و یا اضطراب شما را رها نمی کند حتماً با پزشک خود مشورت کنید هر قدر شما از نظر روحی آرام تر، شادتر و امیدوارتر باشید به همان اندازه فرزند سالم تری خواهید داشت واحساس امنیت را به کودک خود هدیه خواهید داد.

چند پیشنهاد ساده برای شادابی روح تان در دوران بارداری:

1-   شما قبل از بارداری وظایف گوناگونی بر عهده داشته اید. که در هنگام بارداری نیز باید به انجام آنها بپردازید. خرید کردن، غذا پختن، شستن لباسها،اتو کردن لباسها،ممکن است شاغل باشید و... . به این سوالات جواب دهید: چه کارهایی در خانه است که انجام دادن یا انجام ندان آن اهمیت حیاتی ندارد؟ چه بایدهای اجتماعی وجود دارد که از آن لذت نمی برید؟ با حذف کردن بایدهای غیر لازم،شما این اجازه رابه خودتان می دهید که زندگی را آرامتر بگذرانید و به این ترتیب می توانید از حاملگی تان بیشتر لذت ببرید.

2-   اکثر خانم های باردار نگرانند که نکند بچه شان ناسالم باشد. آیا بچه ی من سالم به دنیا می آید؟ آیا می توانم ورزش کنم؟ قبل از آگاهی از باردار ی دارو مصرف می کردم آیا روی بچه ام اثر گذاشته است؟ نگرانی ها معمول و شایع است ولی خوتان را عذاب ندهید با نگهداری این سوالات در مغزتان،سوالاتتان را پنهان نکنید، به دکترتان مراجعه کنید و تمام سوالاتتان را از او بپرسید.

3-   هر شب به اندازه کافی بخوابید. کم خوابی می تواند باعث ایجاد فشارهای روحی شود.

4-   در طول روز استراحت کنید.

5-   لبخند بزنید. تغییر نگرش به چیزی و تصمیم گیری برای خوش بین بودن و مثبت اندیشی می تواند تاثیر خوبی بر روی شما داشته بیشد.

6-    از خود خوری بپرهیزید. نگرانی های خود را با همسرتان یا گروهی از زنان باردار که با آنها راحت می توانید صحبت کنید در میان بگذارید.

7-   افکار سازنده دنیای اطراف شما هستند و کودکان بیشتر از ویتامین و مواد معدنی آنها را از بدن شما جذب می کنند. همانگونه که آنچه می خورید سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. فکر کردن نیز روی احساسات شما اثر می گذارد و این احساسات را کودک شما مثل یک اسفنج جذب می کند. افکار شما می توانند مثبت و زندگی بخش باشند و روحتان را صعود و تکامل دهند ویا این که سمی و مخرب باشند و روحتان را نزول داده و به ویرانی بکشانند.

8-   خرید یک کتاب اسم خواندن تمام اسمها و دوباره مرور کردن آنها تا مبادا اسمی جا افتاده باشد. واقعا لذت بخش است.

9-   در حین خنده، هورمونی ترشح می شود که باعث می شود از آن چیزی که شما را ناراحت می کند رهایی یابید. پس تا می توانید بخندید. مسائل را ساده بگیرید و با نگاه مثبت و بهتر به زندگی، لذت بیشتری ببرید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

الناز
15 خرداد 93 20:41
سلام دوست عزيز! وبلاگ خيلي زيبايي داري! لطفا به منم سر بزن! و برام نظر بذار که بدونم اومدي! منتظرما! ---