حیدر علیحیدر علی، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره
ام البنین ام البنین ، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

وب سایت پسرم حیدر علی جون و دخترم ام البنین جگر بابا

خدای من ،منی که تو کنارش نباشی ،تومنی نمی ارزد.

خطرات ناشی از تماشای زیاد تلویزیون در کودکان

1392/7/14 13:28
279 بازدید
اشتراک گذاری

موضوع مقاله :  خطرات ناشی از تماشای زیاد تلویزیون در کودکان

پزشکان توصیه می کنند که کودکان زیر دو سال نباید تلویزیون تماشا کنند و کودکان بزرگ‌تر از دو سال باید حداکثر روزی دو ساعت تلویزیون تماشا کنند.
محققان همچنین وجود تلویزیون را در اتاق خواب بچه ها رد می کنند.محققان در یک تحقیق سه ساله، از مادران دو هزار و‌۷۰۰ کودک در خصوص عادات تماشای تلویزیون کودکان و تمایل آنها به

 

هیجان، افسردگی، مشکلات مربوط به خواب، عدم تمرکز حواس، رفتار خشن و یا کمبود مهارت های اجتماعی آنها، اطلاعاتی را جمع آوری کردند.‌۱۶ درصد بچه ها ی ‌۵/۱ تا ‌۲ ساله در این تحقیق بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کردند و در سن ۵/۵سالگی این عادت را ترک کردند.
از هر پنج کودکی که یکی از آنها بیش از دو ساعت تلویزیون تماشا می کرد با خطر مشکلات رفتاری بیشتری روبرو می شدند و کودکانی که تا پنج سالگی عادت به تماشای تلویزیون در آنها بیشتر می شد، این خطر در آنها افزایش می یافت.

کودکانی که در اتاق خوابشان تلویزیون دارند بیشتر به مشکلات خواب دچار می شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان بهاره مامان امیرمحمد
16 مهر 92 13:42
آفرین به این پدر دانا و با توجه مطالبیکه گذاشتید خیلی مفید بود من خودم روانشناسی خوندم امیرمحمدم اصلا تلویزیون را دوست داره چون من از بچگی عادتش ندادم برای اینکه خودم راحت باشم پای تلویزیون مشغول کنم بخاطر همین همه معترض هستند که چرا دوست نداره ولی من از اینکارم خیلی راضی هستم و اجازه نمیدم امیر زیاد نگاه بکنه بازم از این مطالب مفید برای مامانهایی که آگاهیشون کمه بذارید بسیار عالی


خواهش میکنم نظر لطفتونه
متشکرم